Strona główna Artykuły Poradnik: Jak ‚wyciągnąć’ dźwięki z MW1 i MW2

Poradnik: Jak ‚wyciągnąć’ dźwięki z MW1 i MW2

0
PODZIEL SIĘ

Witam. Zauważyłem, że sporo osób chciało by dźwięki z MW2, więc postanowiłem zrobić poradnik. Co prawda, nie trzeba tu za dużo robić, ale zawsze coś 😛
Uwaga! Poradnik ten działa też do CoD4! Metoda jest ta sama!
No dobra, na początku otwórzcie folder z MW2.

|Domyślna lokalizacja – C:\Program Files\Steam\SteamApps\common\call of duty modern warfare 2|

Potem, wejdźcie w folder ‚main‚.

Zauważycie pliki w formacie ‚.iwd‚, i to właśnie w nich spakowane są dźwięki.

 

Jak je otworzyć?

Nic prostszego. Wystarczy tylko mieć program ‚WinRAR‚ (lub WinZip, ale ten pierwszy jest darmowy).
Następnie, kliknąć PPM na plik:
PPM>Otwórz za pomocą>WinRAR.

http://img695.imageshack.us/img695/7016/13573021.png

Wszystkie pliki są w formacie ‚.wav‚, czyli domyślnym formacie dźwięku Windows’a, więc nie trzeba tu żadnego, specjalnego programu, aby je odtworzyć.

Pliki z dźwiękami znajdują się od iw_12.iwd aż do localized_polish_iw07.iwd

http://img189.imageshack.us/img189/4453/51397695.png

A teraz małe wyjaśnienia, w związku z nazwami folderów:
sound – główny folder z dźwiękami,
ambient – są to dźwięki nadające klimat danej lokacji, np. do Afganistanu, strzały w tle, wiatr, głosy ruskich żołnierzy (chodzi o echo) itp.,
amb_elements – prawie to samo co wyżej,
amb_emitters – prawie to samo co wyżej,
amb_walla, prawie to samo co wyżej,
Explosions – zawiera pliki z odgłosami wybuchów,
doors – zawiera pliki z odglosami otwiranych drzwi,
animal – zawiera pliki z odgłosami zwierząt (np. psów),
level – zawiera dźwięki z odgłosami do danych poziomów kampanii (coś jak ambient),
items – dźwięki przedmitów (np. podnoszenie walizki),
glass – dźwięki rozbijanego szkła,
footsteps – mimo mylącej nazwy, są tu tylko dźwięki np. zsuwania się ze sniegu,
fire – odgłosy ognia,
music – muzyka do danych poziomów,
mp – dźwięki z multiplayer’a (tylko typu awans, podniesienie flagi)
misc – prawie to samo co wyżej,
vehicles – odgłosy pojazdów,
user_interface – odgłosy z menu grym
weapons – odgłosy broni,
battlechatter – zawiera kwestwie wypowiadane przez żołnierzy, typu ‚Cover me, I’m reloading’, lub ‚Thorwing stun grenade’ (są tam podfoldery typu ‚ru’, są to skróty np. od ‚Russian’) (Są tu też kwestie z kampanii, typu ‚Remmeber, no russian’, więc tego typu kwestii szukajcie tutaj!),
voicecovers – prawie to samo co wyżej,

Uff, ale się napisałem 😉
Cóż, życzę wam miłego szperania w ‚bibliotekach’ odgłosów 😉
Aha, zapewne ‚wyniuchacie’ też folder ‚images’ – jest to folder z obrazkami, texturami itp. do MW2… Ale żeby otworzyć pliki zawarte w nim, potrzeba ModTolls do MW2…
Poradnik w całości napisany przez Etheross! (Czyli mnie :))

Aby pozbyć się irytującego nas dźwięku, należy zwyczajnie zmienić jego nazwę i po problemie, np. z
sample_sound.wav na sZample_sound.wav. Nie radzę usuwać ani podmieniać tego pliku.
http://www.modernwar.pl/wiadomosc … cie-2.html
pkt. 6
Być może, jest to zastosowane też do dźwięków, więc tu tkwi problem 🙂
(Podziękowania dla a-r-o-n‚a)

Dodaj komentarz