Temat został posprzątany ze zbędnych/offtopowych postów.
Nie ma jak na razie bety BF3, całe to zamieszanie to nasza sprawka, czytaj. Moja i Tofika.
liptox jeżeli Ty będziesz testował nowego COD to ja się boję co z tej gry powstanie.
Wracając do tematu, gdyż zrobił się nie lada offtop garść nowych informacji.
W marcowym numerze francuskiego magazynu o grach komputerowych "PC Jeux" znalazło się sporo nowych informacji na temat nadchodzącego Battlefield 3. Co nowego? O tym w rozwinięciu.
Wg. redaktora czasopisma obecnego na prezentacji gry, silnik Frostbite 2.0, na którym oparty jest Battlefield 3, robi większe wrażenie niż silniki ID Tech 5 i CryEngine 3, a grafika BF3 "rzuca na kolana", tak jak niegdyś zrobił to Crysis ze swoimi teksturami i oświetleniem w 2007 roku. Najważniejsze, nowe informacje wzięte z czasopisma:
* Silnik Frostbite 2.0 był rozwijany jeszcze w trakcie produkcji pierwszej części BF Bad Company, opartej na silniku FB 1.0
* Postać kierowana przez gracza zostanie powalona na ziemię, jeśli wokół niego nastąpi jakaś eksplozja. Kiedy nasz żołnierz przyjmie na siebie zbyt wiele strzałów, ekran gry stanie się zamglony i migający
* "Świadomość własnego ciała"* została wzięta z innej gry Dice o nazwie Mirrors Edge. W tworzeniu animacji do gry pomogą eksperci zajmujący się tym w takich grach, jak FIFA, czy NBA Street
* Środowisko, w jakim przyjdzie nam grać, będzie bardzo zróżnicowane: pustkowia, lasy, nocna sceneria. Oprócz tego przyjdzie nam przechodzić misje rozgrywane w Paryżu, Nowym Jorku i na Bliskim Wschodzie
* Dice postara się, aby grając w kampanię dla pojedynczego gracza miało się wrażenia bycia zwykłym żołnierzem, a nie "supermanem". Tak jak w pierwszej części F.E.A.R, momenty intensywnej walki mają się przeplatać z dużo spokojniejszymi chwilami
* Grając w Mirrors Edge, ma się bardzo przekonywujące wrażenie obserwowania otoczenia oczami głównej bohaterki. Patrząc pod nogi widzi się własne stopy, podchodząc do ściany kierowana przez nas postać opiera o nią rękę (lub ręce), po upadku bohaterka z trudem podnosi ciężar swojego ciała do pionu, przy dalekim skoku, patrząc sobie pod nogi widać, jak postać się realistycznie odbija od podłoża, itp. itd. Prawdopodobnie właśnie takie, lub podobne elementy graficzne pojawią się w BF3.
Źródło: Planet Battlefield
w serwisie Twitter pojawiło się konto, które rzekomo reprezentuje studio Dice. Na tym właśnie profilu pojawiły się fałszywe informacje na temat wymaganego minimum jakie musi posiadać sprzęt, aby uruchomić BF3 na PC. Ma to być procesor Core2Duo o prędkości 2Ghz lub lepszy, 2GB ramu i karta graficzna obsługująca co najmniej DX 10 z 256 ramu. Są to jednak informacje wyssane z palca i nie należy się nimi sugerować.
W dniach 18-20 marca br. odbędą się targi Chicago Comic & Entertainment Expo, podczas których Battlefield 3 zostanie pokazany publice. Nie wiadomo niestety, czy będą tam przedstawione jakieś nowe informcje na temat gry, czy też nie. Dodatkowo Frank Gibeau, szef EA Games, w wywiadzie dla IGN przyznał, że BF Bad Company 2 i Medal of Honor nie poradziły sobie z konkurowaniem z Call of Duty tak dobrze, jakby chciał, ale zapowiada również, że Battlefield 3 to zmieni. Wygląda więc na to, że jesienią tego roku szykuje się nam wielkie starcie Battlefield 3 vs. CoD Modern Warfare 3!
W kwestii samej rozgrywki w Battlefield 3, producenci gry potwierdzili już niektóre informacje na Twitterze. Wiadomo już m.in, że w BF3 nie będzie znanego z BF2 osoby/trybu Komendanta, a polatać odrzutowcami będzie można na każdej platformie. Poza tym, na oficjalnej stronie studia Dice pojawiły się niektóre prezentacje i materiały wideo, które były użyte podczas prezentacji Battlefield 3. Do obejrzenia pod tym linkiem.
a koniec streszczenie wywiadu, jakiego udzielił Patrick Soderlund, wiceprezydent wykonawczy i menedżer Dice, serwisowi Kotaku. Zapowiedział on, że kampania w Battlefield 3 będzie się różniła od tej znanej z serii Call of Duty. Ma ona być inspirowana filmami takimi jak Helikopter w ogniu, W pułapce wojny, czy też Czas wojny. Pierwszy strzał ma paść dopiero 5 minut po rozpoczęciu kampanii. Tempo rozgrywki ma się często zmieniać. Każda z postaci, z jaką się spotkamy w grze ma mieć wyraźną osobowość. Autorzy postarają się poruszyć emocjonalnie gracza, sprawić, aby sam z siebie wsłuchiwał się w dialogi między żołnierzami i przeżywał ich losy. Kampania będzie się rozgrywała w niedalekiej przyszłości, roku 2014. Ma to na celu zdystansowanie się od dzisiejszej, światowej polityki. Soderlund nie rozmawiał na temat trybu wieloosobowego, zapowiedział tylko, że ma on definiować pojęcie sieciowego FPS na nowo.
Serwis Atomic opublikował na swojej stronie wywiad na temat Battlefield 3 z Patrickiem Söderlundem, szefem Dice, z którego można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Ekipie pracującej nad grą udało się podłączyć aż 128 graczy naraz do jednego serwera, a z technicznego punktu widzenia, liczba ta mogłaby wzrosnąć nawet do 256! Takie konfiguracje służyły jednak wyłącznie do testów, gdyż wg. Söderlunda, Battlefield 3 "nie daje przyjemności", gdy gra w niego więcej, niż 80 osób jednocześnie. Potwierdzona została obecność serwerów dedykowanych w wersji na PC, co wydaje się dość oczywiste, ale niewykluczone są także "dedyki" na platformach konsolowych. Gra ma zawierać w sobie sporo elementów kojarzących się z Mirrors Edge, takich jak otwieranie siłą drzwi, czy realistyczna świadomość własnego ciała. Sztuczna inteligencja (AI) naszych kompanów i przeciwników w kampanii ma być na wysokim poziomie, z jak najmniejszą ilością skryptów. Patrick zdradził, że przez 80% czasu ostatniego trailera, boty kierują się różnymi algorytmami, a nie skryptami. Kampania ma być dużo bardziej poważna i realistyczna, niż ta z Bad Company 2, a postacie w niej występujące będą wiarygodne, poprzez posiadanie charakterystycznych cech osobowości. Szef Dice zapowiada, że w całej grze będzie więcej elementów wykorzystujących na maksa możliwość destrukcji otoczenia, niż tylko samo trzęsienie ziemi widziane na trailerze. Silnik Frostbite 2.0 ma pozwalać na dużo większe możliwości przekształcania terenu, niż pozwalał na to FB 1.5, przykładowo wybuch wielkiej bomby będzie znacznie oddziaływał na teren i okoliczne budynki. Destrukcja w trybie multiplayer będzie niczym nieograniczona względem tej znanej z trybu dla pojedynczego gracza. Na koniec dowiadujemy się jeszcze, że w trybie kampanii przyjdzie nam zasiąść za sterami wielu rodzajów pojazdów.
Uwaga: Spoiler! Całość tekstu została zaczerpnięta ze strony Battlefield.pl, autorem tych artykułów jest Dominiko, pozdro dla niego za info.